Door gebruik te maken van www.rechtsbijstand.nl geeft u toestemming voor het gebruik en plaatsen van cookies. Lees meer over cookies Verbergen

Hoe vraag ik subsidie voor mediation of rechtsbijstand aan?

De aanvraag doet u niet zelf. De mediator of advocaat vraagt namens u subsidie aan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dit heet een toevoeging. De mediator of advocaat doet dit meestal voordat hij de zaak in behandeling neemt.

Als u een mediator of advocaat zoekt, let dan op: niet iedere mediator of advocaat werkt met toevoegingen. De advocaat en mediator moet ingeschreven staan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Vraag dit daarom vooraf aan de mediator of advocaat. Hier vindt u een mediator of advocaat bij u in de buurt.

Wat heeft u nodig bij het doen van een aanvraag?

Als u een aanvraag wilt doen, moet u een aantal dingen meenemen naar uw mediator of advocaat:

  • een kopie van uw paspoort of ID-kaart, ook van uw eventuele partner;
  • eventuele schriftelijke informatie of documenten over uw probleem (indien beschikbaar), bijvoorbeeld een dagvaarding.

Sluiten