Door gebruik te maken van www.rechtsbijstand.nl geeft u toestemming voor het gebruik en plaatsen van cookies. Lees meer over cookies Verbergen

Hoe vraagt u subsidie voor mediation of rechtsbijstand aan?

De aanvraag doet u niet zelf. De mediator of advocaat vraagt namens u subsidie aan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dit heet een toevoeging. Deze aanvraag moet worden ingediend voordat uw zaak door de mediator of advocaat in behandeling wordt genomen.

Als u een mediator of advocaat zoekt, let dan op: niet iedere mediator of advocaat werkt met toevoegingen. Vraag dit daarom vooraf aan de mediator of advocaat.

Wat hebt u nodig bij het doen van een aanvraag?

Als u een aanvraag wilt doen, moet u een aantal dingen meenemen naar uw mediator of advocaat:

  • een kopie van een identificatiebewijs, ook van uw eventuele partner;
  • uw burgerservicenummer (vroeger sofinummer genoemd), ook van uw eventuele partner;
  • eventuele schriftelijke informatie of documenten over uw conflict, (indien beschikbaar), bijvoorbeeld een dagvaarding.

Sluiten