Door gebruik te maken van www.rechtsbijstand.nl geeft u toestemming voor het gebruik en plaatsen van cookies. Lees meer over cookies Verbergen

Ik heb een brief ontvangen

Als u een tegemoetkoming in de kosten van een advocaat of mediator aanvraagt (toevoeging) kunt u meerdere brieven ontvangen van de Raad voor Rechtsbijstand. Allereerst ontvangt u een brief waarin staat of u wel of niet recht heeft op een toevoeging. Stel dat u in eerste instantie geen recht heeft, maar na een wijziging of na peiljaarverlegging wel, dan ontvangt u weer een brief. Bij overname van de zaak door een andere advocaat wordt een brief verzonden. Na afloop van de zaak, waarvoor u een advocaat of mediator had, kunt u ook nog een brief van de Raad ontvangen, bijvoorbeeld bij hercontrole van uw inkomen.

Bekijk de brieven

De meest voorkomende brieven lichten wij hier voor u toe. Kies hier links in het menu de categorie waar de door u ontvangen brief over gaat en kies uw brief. De naam van de brief vindt u in het onderwerpveld op uw brief. In de voorbeelden lichten we begrippen toe, maar ook stukjes tekst.

Staat uw brief er niet tussen?

Zoals gezegd, dit zijn de meest voorkomende brieven. Niet alle brieven die de Raad verstuurt zijn als voorbeeld opgenomen. Wij hebben gekozen voor voorbeelden van brieven over civiele en bestuursrechtelijke kwesties. Heeft u een brief over een strafrechtelijke kwestie ontvangen? Dan zult u zien dat deze op veel punten overeenkomt met de civiele voorbeeldbrief. Heeft u toch nog vragen over uw brief? Dan kunt u telefonisch contact met de Raad opnemen. U gebruikt daarvoor het telefoonnummer op de brief. Houdt uw brief bij de hand. Aan de hand van het kenmerk dat hierop staat kunnen onze medewerkers uw zaak erbij zoeken om u goed te kunnen helpen.

Sluiten